Transports públics

Personatge 1: He de fer un viatge i no sé pas quin transport públic agafar.

Personatge 2: On has d’anar?

Personatge 1: A Lisboa.

Personatge 2: Què bé, és una ciutat que fa goig!

Personatge 1: Tu que em recomanes?

Personatge 2: Tens cotxe, t’agrada conduir?

Personatge 1: Ni tinc cotxe, ni m’agrada conduir.

Personatge 2: Ho deia perquè són bastants quilòmetres, però hi ha gent a qui li agrada conduir. Aleshores tens diverses opcions: l’autocar és pesat, però més barat (econòmic); el tren és una bona opció; tanmateix, jo t’aconsello de totes totes agafis l’avió: és més ràpid i pots trobar moltes ofertes per Internet, a més a més, pots comprar el bitllet també per Internet, és fàcil i còmode.

Personatge 1: Carai, quina informació tan exhaustiva, moltes gràcies!

Personatge 2: De res, company. Quan penses anar-hi i quants dies?

Personatge 1: La primera setmana de setembre i durant vuit dies.

Personatge 2: Suficient per conèixer-la bé. Viatges sol o acompanyat?

Personatge 1: Aquesta vegada sola. Tinc ganes de gaudir tranquil·lament d’aquesta ciutat. Ja t’ho explicaré a la tornada.

Personatge 2: Entesos. Espero que t’ho passis d’allò més bé. Si necessites alguna guia de Lisboa i/o de Portugal, passa’t per la llibreria Altaïr que són experts en viatges. Coneixes la llibreria?

Personatge 1: Sí, gràcies. Per què no m’hi acompanyes?

Personatge 2: D’acord, va, som-hi!

a) A l’estació de metro

Senyor: Bon tarda! Voldria un abonament de deu viatges. Quant és?

Empleat: Bona tarda! Són set amb setanta euros (7,70 €). Que ho té just o té un bitllet més petit, sisplau?

Senyor: Ho sento, però no en tinc de canvi.

Empleat: D’acord, però li hauré de donar tot en monedes.

Senyor: No em fa res, gràcies.

Empleat: Molt bé. Aquí té, i recordi que cal validar la targeta cada vegada, i que també pot adquirir, o comprar, les targetes pagant amb la visa o en efectiu en els distribuïdors , o caixers automàtics, en qualsevol estació de Metro.

Senyor: Moltes gràcies. Disculpi, vaig bé per anar a la Sagrada Família? És directe o he de fer transbord?

Empleat: Cal que baixi a la plaça Universitat, són tres parades, i després agafi la línia 2, la lila (violeta), direcció Pep Ventura fins a la Sagrada Família.

Senyor: Molt amable. Bona tarda.

Empleat: De res. Bona tarda.

b) A la guixeta de l’Oficina d’Informació de l’Aeroport de Barcelona

Informadora: Bon dia! En què puc ajudar-li?

Client: Bon dia, senyora! M’agradaria que m’informés sobre els diferents transports per anar al centre de Barcelona.

Informadora: Que porta vostè molt d’equipatge?

Client: Només aquesta petita maleta, això és tot.

Informadora: D’acord. Sortint d’aquesta terminal trobarà diversos autobusos urbans i l’aerobús, que és un bus blau que fa el trajecte des de l’aeroport fins a la plaça de Catalunya –té un cost de 4 euros, però és ampli i còmode-. Els busos urbans són bastant més econòmics. Té l’opció d’agafar el tren a la terminal A fins a l’estació central de Sants Estació, i si s’estima més pot agafar un taxi, el preu del qual li costarà uns 30 euros. Tots els transports tenen una durada aproximada de 30 minuts i passen amb molta freqüència.

Client: El meu hotel està situat a la Rambla de Catalunya amb la Gran Via.

Informadora: En aquest cas, pot agafar l’aerobús que fa poques parades i el deixarà al costat del seu hotel. Tanmateix, si vostè ho prefereix, ja sap que pot agafar un taxi.

Client: Moltes gràcies.

Informadora: De res. Desitja alguna cosa més?

Client: Sí, gràcies. Si és possible, em podria facilitar una guia de carrers de la ciutat i indicar-me l’oficina de turisme més propera al meu hotel?

Informadora: Naturalment. Miri, aquí té la guia de carrers, una altra de la xarxa de transports públics metropolitans de Barcelona, i aquesta altra on trobarà dades d’interès com les oficines de turisme, museus, hospitals, consolats, serveis d’emergència, etc.

Client: Molt amable.

Informadora: Benvingut a la ciutat i li desitjo una agradable estada.

Client: Moltes gràcies.

Informadora: Encantada.

Client: Bon dia.

L’autor del diàleg Transports públics ha estat el José Luís Salido Pumar.

Organitza: Aprenem Idiomes
aprenem@gmail.com
Sophia Blasco Castell, coordinadora

Coach personal

Arxivat a Materials de català
%d bloggers like this: